سفارش تبلیغ
صبا ویژن



مهر 91 - تعجیل ظهورش صلوات






درباره نویسنده
مهر 91 - تعجیل ظهورش صلوات
بیقرار ظهور
"رزمنده ای که در فضای سایبر میجنگی ! برای فشردن کلید های کامپیوتر وضو بگیر و با نیت قربت الی الله مطلب بنویس . بدون که تو مصداق و ما رمیت اذ رمیت ... هستی . شما در شبهای تاریک جبهه سایبری از میدان مین گناه عبور می کنید. مراقب باشید، به شهدا تمسک کنید بصیرتتون را بالا ببرید که ترکش نخورید. رابطه خودتونو با خدا زیاد کنید. با اهل بیت یکی بشید و در این راه گوش به فرمان انها باشید." “قیمت تو به اندازه خواست توست اگر خدا را بخواهی قیمت تو بی نهایت است و اگر دنیار ا بخواهی قیمت تو همان است که خواسته ای” خدایا بین من و گناه سیم خاردار بکش وسطش رو هم مین گذاری کن.
تماس با نویسنده


آرشیو وبلاگ
مهر 91


لینک دوستان
بیقرار شهادت
.: بشری :.
گلشن عشق
آغازی بی پایان
گلستان دین
جهاد سایبری
دفتر حفظ و نشر آثار رهبری
امیر مومنین علی (ع)
وبلاگ فارسی
لیست وبلاگ ها
قالب وبلاگ
اخبار ایران
اخبار فاوا
تفریحات اینترنتی
تالارهای گفتگو
خرید اینترنتی
طراحی وب سایت

عضویت در خبرنامه
 
لوگوی وبلاگ
مهر 91 - تعجیل ظهورش صلوات

آمار بازدید
بازدید کل :25107
بازدید امروز : 8
 RSS 

   

 

نوشته شده توسط ممی زاده در 11:49 بعد از ظهر


نویسنده » بیقرار ظهور » ساعت 12:48 عصر روز دوشنبه 92 مرداد 21

1392/04/19

نماز 2 | برای حضور قلب در نماز تمرین کنیم

پایگاه اطلاع‌رسانی KHAMENEI.IR در ایام ماه مبارک رمضان، به صورت روزانه توصیه‌های کاربردی رهبر انقلاب درباره نماز، قرآن و نهج البلاغه که در بیاناتشان به آن پرداخته‌اند را به ترتیب در سه دهه ایام ماه مبارک رمضان منتشر می‌نماید.

* * *
انسان نماز را خوب بخواند، با توجه بخواند، حضور قلب داشته باشد. حضور قلب یعنى انسان از آنچه که میگوید و آنچه که در ذهنش میگذرد و بر زبانش جارى میشود، غافل نباشد؛ اینجور نباشد که نفهمد. مثلاً من که حالا دارم با شما حرف میزنم، خب، شما مخاطبید. انسان توجه دارد که یک مخاطبى دارد و دارد گوش میکند و دارد حرف میزند. در نماز هم همین جور باشد؛ یک مخاطبى داشته باشیم، با او حرف بزنیم. من حتّى عرض میکنم اگر کسى معناى نماز را هم نداند، اصلاً هیچ نداند معناى این عبارات چیست، اما همین قدر بداند دارد با یکى حرف میزند، دارد با خدا حرف میزند، این قضیه انسان را نزدیک میکند - «قربان کلّ تقىّ»- این خودش مقرب است؛ تا اینکه حالا مثل ماها که معنایش را میدانیم و تفسیرش را میدانیم و چندین کتاب درباره‌اش خوانده‌ایم، اما وقتى که نماز میخوانیم، بالمرّه یادمان میرود که چه کار داریم میکنیم. به قول صائب - حالا شعرش یادم نمى‌آید، اما مضمونش این است - غیر از خدا که به یادت نمى‌آید، هر چى دیگر توى نماز یادت مى‌آید؛ گم کرده باشى، پیدا میکنى. 1390/01/23
حضور قلب و توجه، کارى است که به تمرین احتیاج دارد. کسانى که این کارها را کرده‌اند و بلدند، به ما یاد مى‌دهند که انسان باید در حال نماز، خود را در حضور یک مخاطب عالى‌شأن و عالى‌مقام که خالق هستى است و مالک همه‌ى وجود انسان است، احساس کند. هر مقدار از نماز که توانست این حالت را داشته باشد، به تعبیر روایات این نماز، نمازِ مقبول است و آن خاصیت و اثر را خواهد بخشید. و دیگر آثار نماز - که نمى‌شود آثار نماز را در چند جمله یا در چند فقره‌ى کوتاه خلاصه کرد - بر این مترتب مى‌شود. 1385/06/27
نماز همان ذکرى است، همان آب حیاتى است که انسان به دل خود مى‌بخشد؛ نمازِ با توجه؛ توجه به معنا، توجه به اینکه در مقابل خدا قرار داریم. نماز را این‌طورى بخوانید. وقتى به نماز مى‌ایستید، به یاد بیاورید که در مقابل خداوند متعال ایستاده‌اید و دارید با او حرف مى‌زنید. در سرتاسر نماز سعى کنید این حالت حفظ بشود، آنوقت این نماز اثر مى‌گذارد و دل انسان را مثل اکسیر عوض مى‌کند. اکسیر ماده‌ى کیمیایى است که مى‌گویند مس را طلا مى‌کند. دل ما از مس هم که باشد، اکسیر ذکر آن را به طلا تبدیل مى‌کند. این، خیلى مهم است. 1386/02/19

 



نویسنده » بیقرار ظهور » ساعت 3:1 عصر روز یکشنبه 92 مرداد 13

1392/04/31

15 توصیه کاربردی برای انس بیشتر با قرآن

 


* گام اول: آشنایی نوجوانان با متن و ترجمه قرآن
واقعیت تلخ این است که قرآن هنوز در جامعه‌ى ما، یک امر عمومى نشده است. همه به قرآن عشق مى‌ورزند و احترام مى‌کنند؛ اما عده‌ى کمى همواره آن را تلاوت و عده‌ى کمترى در آن تدبر مى‌کنند.
براى رفع این نقیصه که کارى ممکن و روان است، در گام اول باید جوانان و نوجوانان را با متن و ترجمه‌ى قرآن آشنا کرد و از شربت گوارا و حیاتبخش قرآن، به ذایقه‌ى آنان چیزى چشانید. 1368/07/20

* حفظ قرآن از دبستان شروع بشود
ترتیبى بدهید که بشود بچه‌ها را از کوچکى در دبستان وادار به حفظ قرآن کنند - البته مجبورشان نکنند - جایزه قرار بدهند و مثلاً بگویند هر بچه‌یى که در دوره‌ى دبستان، این‌قدر از قرآن را حفظ بکند، این مقدار امتیاز خواهد گرفت؛ یا اگر کسى در دبیرستان، این مقدار قرآن را حفظ کند، به قدر این واحدها یا این درسها، نمره یا امتیاز مادّى مى‌دهیم. 1369/12/01
من عقیده‌ام این است که حفظ قرآن باید از بچگى شروع بشود، یعنى حدوداً از دوازده سالگى سیزده سالگى؛ «التّعلم فى الصّغر کالنقش فى الحجر».1370/11/03

* ناتوانی در روخوانی قرآن از هیچکس پذیرفتنی نیست
وقتى در کشورى، مثلاً بیست یا بیست و پنج میلیون جوان از زن و مرد هست، جا دارد که در میان اینها، اقلاً یک دو، سه میلیون تالى قرآن، با آداب و شرایطش باشد؛ اقلاً یک میلیون از این جوانان، حافظ کلام خدا باشند؛ تعداد معتدٌبهى از جوانان، عارف به معانى قرآن و قادر به فهم الفاظ و ظواهر قرآن باشند؛ تعداد معتدٌبهى، عالم به قرائات مختلف و نوافل قرائت و زینتهاى تلاوت قرآن باشند و بدون استثنا، همه‌ى مردم در این کشور، قادر به روخوانى قرآن باشند. این، قاعده است. نمى‌شود قبول کرد، در کشورى که مردمش معتقد به اسلام هستند، احدى از آحاد مردم - غیر از اطفال بسیار کوچک - باشند که نتوانند قرآن را بخوانند؛ چه رسد به این‌که در نظامى، مردم بر پایه‌ى اسلام زندگى کنند. 1369/01/19

* متأسفانه اکثر مردم ما عربی نمی‌دانند!
آیه‌اى را که تلاوت میکنید، بدرستى معنایش را درک کنید. همین معنایى که یک عربى‌دان میتواند بفهمد، همین معناى ظاهرى را درست درک کنید. این که درک شد، آن وقت در تلاوت، فرصت و قدرت تدبر به انسان دست میدهد. یعنى انسان میتواند آن وقت تدبر کند. و من به شما عرض کنم وقتى که معناى آیه را بدانیم، آن کسى که اهل صوت و آهنگ و لحن و خواندن هست، خودِ این فهم معناى آیه، لحن را هدایت میکند. اگر ما بدانیم چى داریم میخوانیم، هیچ لزومى ندارد که نگاه کنیم ببینیم فلان قارىِ فرض کنید که معروف، وقتى این آیه را خوانده، کجا را پایین آورده، کجا را بالا برده، کجا را با رقت خوانده، کجا را با شدت خوانده. نه، لزومى ندارد. اگر معنا را فهمیدیم، خود این معنا آدمى را که اهل صوت هست و صداى او آهنگ‌پذیر است و انعطاف آهنگ دارد، صداى او را هدایت خواهد کرد، خودش آهنگ را به ما خواهد داد؛ مثل حرف زدن معمولى.
متأسفانه اکثر مردم ما از الفاظ آیات کریمه‌ى قرآن، مستقیم کمتر استفاده میکنند؛ یعنى اکثر عربى نمیدانند. خب یکى از محرومیتهاى ماست. لذا در قوانین کشور فراگیرى زبان عربى که زبان قرآن است، یکى از چیزهاى لازم فرض شده که این، به خاطر همین است. اگر ما واقعاً بخواهیم معانى قرآن را بفهمیم، مردم معمولى که عربى هم نخواندند، میتوانند مراجعه‌ى به تفاسیر و به ترجمه‌ها بکنند. 1389/05/21

* به محض بیکاری، قرآن بخوانید
ما باید رابطه‌مان را با قرآن روزبه‌روز مستحکم‌تر کنیم. در خانه‌ها قرآن بخوانید. حتى در هنگام بی‌کارى، چنانچه مختصر فراغتى پیدا مى‌کنید، خودتان را به قرآن وصل کنید. هر روز مقدارى قرآن بخوانید و آن را فرابگیرید. 1370/11/17

* یک نسخه‌ى قرآن در جیب بغلتان داشته باشید
در آن دوران طاغوت، من در مشهد جلسات تفسیر و درس قرآن داشتم؛ به جوانانى که مى‌آمدند، مى‌گفتم که هر کدام از شماها یک نسخه‌ى قرآن در جیب بغلتان داشته باشید؛ اگر در جایى منتظر کارى مى‌ایستید و فراغتى پیدا مى‌کنید - یک دقیقه، دو دقیقه، پنج دقیقه، نیم ساعت - قرآن را باز کنید و به تلاوت آن مشغول شوید، تا با این کتاب انس پیدا کنید.
ما در طول هشت سال جنگ، زیر آتش توپ و تفنگ، جوانانى را در جبهه‌ها داشتیم که به مجردى که بر زمین مى‌نشستند و اندک فراغتى پیدا مى‌کردند، قرآنشان را باز مى‌کردند و مشغول تلاوت مى‌شدند؛ یا مثلاً اگر در اتوبوس و یا کامیون نشسته بودند و داشتند مى‌رفتند، قرآنشان را درمى‌آوردند و بنا مى‌کردند به خواندن. 1370/11/03

* روزى ده آیه‌‌ى قرآن بخوانید
قرآن را بایستى از خودمان جدا نکنیم. دائم باید با قرآن مرتبط و مأنوس باشیم. حالا در روایات دارد که هر روز لااقل پنجاه آیه‌ى قرآن بخوانید. این، یکى از معیارهاست. اگر نتوانستید، روزى ده آیه‌ى قرآن بخوانید؛ نگوئید سوره‌ى حمد را میخوانم و این چند آیه‌ى سوره‌ى حمد با چند آیه‌ى سوره‌ى قل‌هواللَّه - یک رکعت - میشود همان ده آیه‌اى که فلانى میگوید. نه، غیر از آن قرآنى که در نماز میخوانید - چه نماز نافله، چه نماز فریضه - قرآن را باز کنید، بنشینید، با حضور قلب، ده آیه، بیست آیه، پنجاه آیه، صد آیه بخوانید.‌ 1386/06/22

* خود را به تدبر در قرآن عادت دهیم
این‌که حتى قرآن را با صداى خوش تلاوت کنیم یا تلاوت خوش را بشنویم و از آن لذّت ببریم کافى است؟ نه. چیز دیگرى لازم دارد. آن چیست؟ آن تدبّر در قرآن است. باید در قرآن تدبّر کرد. خودِ قرآن در موارد متعدد از ما مى‌خواهد که تدبّر کنیم. عزیزان من! اگر ما یاد گرفتیم که با قرآن به‌صورت تدبّر، اُنس پیدا کنیم، همه‌ى خصوصیاتى که گفتیم حاصل خواهد شد. ما هنوز خیلى فاصله داریم؛ پس باید پیش برویم. 1373/10/14

* سهل‌انگارانه به آیات نگریستن را کنار بگذاریم
اصلا تدبر براى تفسیر کردن نیست؛ براى فهمیدن مراد است. انسان هر سخن حکیمانه‌اى را دو گونه مى‌تواند تلقى کند: یکى سرسرى و با سهل‌انگارى؛ یکى با دقت و کنجکاوانه. این اصلا به مرحله‌ى تفسیر کردن و تعبیر کردن نمى‌رسد. تدبرى که در قرآن لازم است، پرهیز کردن از سرسرى نگریستن در قرآن است؛ یعنى شما هر آیه‌ى قرآنى را که مى‌خوانید، با تأمل و ژرف‌نگرى باشد و دنبال فهمیدن باشید. این همان تدبر است و بدون این‌که نیازى به این باشد که انسان، سلایق خودش را به قرآن تحمیل کند - که همان تفسیر به رأى است - خواهید دید که بابهایى را از معرفت، به حسب محتواى آیه - هرچه که محتواى آیه است - باز مى‌کند. 1377/07/18

* آن‌قدر قرآن را از اول تا آخر بخوانید تا ذهنتان با معارف آن آشنا شود
خواندن قرآن، از اول تا آخر، یک چیز لازمى است. باید قرآن را از اول تا آخر خواند؛ باز دوباره از اول تا آخر؛ تا همه‌ى معارف قرآنى یکجا با ذهن انسان آشنا شود. البته معلمینى لازمند تا براى ما تفسیر کنند، مشکلات آیات را تبیین کنند، معارف آیات و بطون آیات الهى را براى ما بیان کنند  ؛ اینها همه لازم است. اگر اینها شد، هرچه زمان به جلو برود، ما به جلو میرویم و توقف دیگر وجود ندارد. 1389/04/24

* قرآن خواندن با حالت روزه‌داری لذت دیگری دارد
با حالت روزه‌دارى یا حالت نورانیتِ ناشى از روزه‌دارى، در شبها و نیمه شبها تلاوت قرآن، انس با قرآن، مخاطب خدا قرار گرفتن، لذت دیگرى و معناى دیگرى دارد. چیزى که انسان در چنین تلاوتى از قرآن فرا میگیرد، در حال متعارف و معمول نمیتواند به چنین تلاوتى دسترسى پیدا کند؛ آنها از این هم بهره میبرند. 1386/06/23

* قهرمانان قرآنى را احترام کنید
اگر بخواهیم همه قرآن را بیاموزند، عدّه‌اى باید در اوج قرار گیرند - مثل همه چیز دیگر - همین‌طور که اگر بخواهید ورزش، همگانى شود، بایستى عدّه‌اى قهرمان را جلوِ چشم مردم نگهدارید. اگر بخواهید قرآن در خانه‌ها، بین بچه‌ها، بین بزرگها، بین زنها و مردها رواج پیدا کند، بایستى قهرمانان قرآنى را احترام کنید. 1377/09/01

* براى قراء قرآن منبر بگذاریم
مى‌خواهم در جامعه‌ى ما کارى بشود که براى قراء قرآن منبر بگذاریم و همچنان که الان وعاظ منبر مى‌روند، قاریان قرآن هم منبر بروند و مثلا نیم‌ساعت قرآن بخوانند و مردم آن زلال کلام الهى را مستقیم از او بشنوند و دلهایشان بلرزد و اشک بریزند و موعظه بشوند و بلند شوند و بروند؛ ولى ما حالا قرآن کریم را فقط مقدمه‌ى سخنرانى قرار داده‌ایم!
من در سالهاى 51 و 52 و 53 در مشهد سخنرانى مى‌کردم؛ مى‌ایستادم سخنرانى مى‌کردم. بعد هم که حرف من تمام مى‌شد، روى زمین مى‌نشستم. سپس صندلى مى‌گذاشتیم، تا قارى قرآن تلاوت کند. 1370/01/22

* حاجی‌ها در حج یک ختم قرآن داشته باشند
اگر یک جوانى، یک مردى یا زنى در دوره‌ى حج انس با قرآن را یاد بگیرد، تأمل و تدبر در عبارات دعاها و مناجات با پروردگار را یاد بگیرد، این میشود سرمایه‌اى براى او در طول زندگى. حاجى اگر خود را مقید کند که در مدینه‌ى منوره یک ختم قرآن بخواند؛ در مکه‌ى مکرمه یک ختم قرآن بخواند - اینجا خانه‌ى قرآن است؛ محل نزول قرآن است - یا اگر نمیتواند یک ختم قرآن بخواند، یک بخش عمده‌اى از قرآن را بخواند با تأمل، با تدبر؛ اگر عادت کند به تأمل و تدبر در قرآن در این مدتى که آنجاست - بتوانید عادت بدهید حاجى را به اینچنین سیره‌ها و رویه‌هاى ماندگار معنوى و روحى - این براى او میشود یک سرمایه. قرآن یک ذخیره‌ى تمام‌نشدنى است. انس با قرآن از هر واعظى، از هر رفیق ناصحى، از هر درسى براى انسان مفیدتر است. 1386/08/23

* جوانان آیات عزت و توحید عملی را حفظ کنند
اگرچه همه‌ى آیات کریمه‌ى قرآن نور است، اما امروز جوانان به بخشى از آیات قرآن خیلى احتیاج دارند و آن، چیزهایى است که عزت اسلام و عزت جامعه‌ى اسلامى و توحید عملى جوامع اسلامى در آنهاست. جوانان ما در همه‌جاى دنیاى اسلام بایستى این‌گونه آیات را روان و حفظ باشند و از آنها درس بگیرند. 1370/03/16

 



نویسنده » بیقرار ظهور » ساعت 2:57 عصر روز یکشنبه 92 مرداد 13

1392/05/09

عقب ماندگی امت مسلمان ناشی از دوری از قرآن است

 

پایگاه اطلاع‌رسانی KHAMENEI.IR در ایام ماه مبارک رمضان، به صورت روزانه توصیه‌های کاربردی رهبر انقلاب درباره نماز، نهج‌البلاغه، قرآن و معنویت که در بیاناتشان به آن پرداخته‌اند را به ترتیب در سه دهه ایام ماه مبارک رمضان منتشر می‌نماید.
* * *

انس با قرآن دلهاى ما را با معارف قرآن آشناتر خواهد کرد. هرچه در دنیاى اسلام کمبود هست، بر اثر دورى از معارف الهى و معارف قرآنى است. قرآن کتاب حکمت است، کتاب علم است، کتاب حیات است. حیات امتها و ملتها در آشنائى با معارف قرآن و عمل به مقتضاى این معارف و عمل به احکام قرآنى است. انسانها اگر طالب عدالتند و از ظلم بیزارند، راه مبارزه‌ى با ظلم را باید از قرآن فرا بگیرند. انسانها اگر طالب علمند و به وسیله‌ى معرفت و آگاهى و علم میخواهند زندگى را رونق ببخشند و راحت و رفاه را براى خودشان تأمین کنند، راهش به وسیله‌ى قرآن نشان داده میشود. انسانها اگر در پى ارتباط با خداى متعال و صفاى معنوى و روحى و آشنائى با مقام قرب الهى هستند، راهش قرآن است.

ضعف ما امت مسلمان، عقب‌ماندگى ما، کج‌رفتارى‌هاى ما، کج‌تابى‌هاى ما در مسائل اخلاقى و زندگى، همه‌ى اینها ناشى از دورى از قرآن است. ملتهاى مسلمان بر اثر حاکمیت طغیانگران و طاغوتها - که قرآن مخاطبان خود را این همه از طاغوتها برحذر داشته است -  خونشان مکیده شد؛ نه فقط خون اقتصادى‌شان، نه فقط منابع حیاتى و معادن زیرزمینى و نفت و امثال اینها، بلکه روحیه‌ى ایستادگى‌شان، مقاومتشان، طلب علوّ و عزت در دنیا هم از ملتهاى مسلمان گرفته شد. ملتهاى مسلمان به فرهنگ خودشان پشت کردند، فرهنگ مادیگرى را پذیرفتند. با اینکه بظاهر ما کلمه‌ى «لا اله الّا اللَّه» گفتیم، در طول زمان مسلمان بودیم، اما فرهنگ غرب و معارف غرب در دلهاى ماها اثر کرد و ماها را از حقایق دور کرد. آن وقت نه فقط اقتصادمان را، عزت دنیوى‌مان را از دست دادیم، بلکه اخلاق و معالم اخلاقى‌مان را هم از دست دادیم. ما اگر دچار تنبلى هستیم، اگر دچار ضعف و سستى هستیم، اگر دلهاى ما با یکدیگر مأنوس نیست، اگر در میان ما بدخواهى وجود دارد، اینها از آثار فرهنگ تزریقاتىِ تحمیلىِ ضد اسلامى و غیر اسلامى است.

 نقش قرآن این است که ما را از لحاظ ماده و معنا اعتلاء ببخشد؛ و این کار را قرآن میکند. کسانى که با تاریخ آشنا هستند، نمونه‌هایش را در تاریخ دیدند؛ و ما مردمِ این زمان، در زمان خودمان داریم نمونه‌هایش را مشاهده میکنیم. یک نمونه، همین شما ملت عزیز ایران هستید. شما خیال نکنید در دوران رژیمهاى طاغوتى - چه رژیم پهلوى، چه قبل از آنها رژیم قاجار - ملت ایران ذره‌اى اعتبار در محیط بین‌المللى داشت؛ نداشت. این استعداد جوشان و متراکمى که در ملت ما هست، مثل یک گنجینه‌ى فراموش شده‌اى، مثل گنجى در ویرانه‌اى مدفون شده بود؛ مگر به صورت تصادفى، یک فردى خودش را نشان بدهد، که نشان نمیداد. این همه جوان فعال و پرنشاط و مبتکر و علاقه‌مند به پیشرفت کشور که امروز شما ملاحظه میکنید در عرصه‌هاى مختلف افتخار مى‌آفرینند، عزت مى‌آفرینند، نام نیک براى ملتشان درست میکنند؛ خب، جوانها آن روز هم بودند، اما به خاطر غلبه‌ى طواغیت، این حرفها دیگر نبود.

 به همین اندازه که ما یک قدم به سمت قرآن، به سمت معارف قرآنى برداشتیم - که آنچه که ما به سمت قرآن حرکت کردیم، واقعاً یک قدم هم بیشتر نیست - خداى متعال به ما عزت داده است، به ما حیات داده است، به ما آگاهى و بصیرت داده است، به ما قدرت و قوّت بخشیده است. ملت ما امروز یکى از زنده‌ترین و قوى‌ترین ملتهاى دنیاست. استعداد متراکم و جوشان وآمادگى و مشاهده‌ى پى‌درپى پیشرفتها در عرصه‌هاى مختلف؛ امروز وضع کشور ما اینجورى است. ملتهاى دیگر هم ملت ما را تحسین میکنند. 1390/05/11

 

 

در این رابطه بخوانید :


نویسنده » بیقرار ظهور » ساعت 2:51 عصر روز یکشنبه 92 مرداد 13

10 صفت نیکو سگ از نظر امام علی

ده صفت در سگ است که هر کس آن صفات را داشته باشد خوشبخت (و به روایتی مومن) است: 

اول: خانه ندارد، و این از صفات مجردین است.
دوم: شب ?زنده ?دار است، و این از علامات عابدین است. 
سوم: چون سفر کند، با خودش چیزی نمی?برد، و این از علامات متوکلین است.
چهارم: وقتی که به او چیزی دهید، او را دور برده و در دور می?خورد، و این از صفات متواضعین است.
پنجم: اگر او را بزنند و تردش کنند، به کمترین چیزی بازگشت می?کند، و این از علامات مریدین است.
ششم: هرگز صاحبش را در سختی ترک نمی?کند، و این از علامات
صابرین است.
هفتم: آن زمان که بمیرد میراثی باقی نمی?گذارد، و این از علامات زاهدین است.
هشتم: یکسره گرسنه است، و این از علامات مجاهدین است.
نهم: یکسره در خوف است، و این از علامات صالحین است.
دهم: به اندک چیزی از دنیا راضی می?شود، و این از علامات عاشقین است.

g.ir/posthttp://amiremomenin.persianblo/199



نویسنده » بیقرار ظهور » ساعت 5:42 عصر روز دوشنبه 91 آبان 1

ای شهید چرا بست نشسته ای؟؟ چرا سر در گریبانی؟؟
 فدای این حیای تو ای شهید بأبی، أنت و امی. گفت فحشا کجا آید پدید؟!؟
گفتمش در کوچه های بی شهید شهدا شرمنده ایم


نویسنده » بیقرار ظهور » ساعت 10:10 صبح روز سه شنبه 91 مهر 11

شش توصیه رهبر انقلاب به بانوان مسلمان

برگرفته از بیانات حضرت آیت‌الله خامنه‌ای در دیدار شرکت‌کنندگان در اجلاس جهانی زنان و بیداری اسلامی.
[عربی]
http://farsi.khamenei.ir/themes/fa_def/images/ver2/li_star_1.gif هویت زن مسلمان را به او برگردانید
اگر شما بانوى نخبه‌ى اسلامى تلاش کنید که هویت اسلامی را به زن مسلمان برگردانید، بزرگترین خدمت را به امت اسلامى و به بیدارى اسلامى و به عزت و کرامت اسلامى کردید.

http://farsi.khamenei.ir/themes/fa_def/images/ver2/li_star_1.gif نقش زن از دیدگاه اسلام را برجسته کنید
امروز یکى از مهمترین مسئولیتهاتان این است که نقش زن را از دیدگاه اسلام برجسته و روشن کنید. تربیت انسانى زن بزرگترین خدمت به جوامع انسانى و اسلامى است؛ این حرکت باید راه بیفتد و راه افتاده است و شما در این حرکت، بدون تردید پیروز خواهید شد.

 

ادامه مطلب...


نویسنده » بیقرار ظهور » ساعت 10:55 صبح روز یکشنبه 91 مهر 9

به نام خداگل

وقتی میان نفس و هوس جنگ می شود قلبم به

چشم هم زدنی سنگ می شود . آقا ببخش که سرم

گرم زندگی است! کمتر دلم برای شما تنگ می شود



نویسنده » بیقرار ظهور » ساعت 9:49 صبح روز یکشنبه 91 مهر 9

آقاکاش بال های پروازم را با غفلت و گناه و معصیت خودم نمی شکستم تا به سویت با بال معرفت پرواز کنم!

 

 



نویسنده » بیقرار ظهور » ساعت 10:48 صبح روز شنبه 91 مهر 8

 

 

جوار امام حسین علیه السلام بهتر از بهشت
اگر کسى از گناهان مى ترسد و نمى داند که آیا توبه اش پذیرفته شده است یا خیر؟ رسول خدا (ص ) وعده فرموده است که زوّار قبر حسین علیه السلام و عزادارانش را تنها نگذارد، در وحشتها و ظلمتها از آنان فریاد رسى بفرماید.
در صحراى محشر که هر کس سر گرم خودش مى باشد عدّه اى در جوار امام حسین علیه السلام زیر سایه عرش رحمتند، به قدرى از مجالست با امام حسین علیه السلام مأ نوسند و لذّت میبرند که وقتى حوریان از بهشت برایشان پیغام مى فرستند که ما منتظر شمائیم ، چرا نمى آئید پاسخ مى دهند ما لذّت مجلس امام حسین علیه السلام را به مصاحبت با شما ترجیح میدهیم .
راستى که جاى امیدوارى است بقول شیخ شوشترى اگر مقام ما به حدّى نرسیده باشد که در اوّل محشر نزد امام حسین (ع ) زیر سایه عرش باشیم امیدواریم که در چاله و ظلمتکده جهنّم هم نباشیم پیغمبر ما را نجات دهد.

 

 



نویسنده » بیقرار ظهور » ساعت 10:44 صبح روز شنبه 91 مهر 8

   1   2      >